torstai 2. lokakuuta 2014

Paskaksi mennyt unelma

Olen aina halunnut kirjoittaa ja julkaista kirjan. Koneeni pursuaa kymmeniä ideoita, juonia, hahmosuunnitelmia ja itse kirjoitelmia.

Kuitenkin esimerkiksi tällä hetkellä tuntuu ettei minun kirjojani tulla ikinä kaupan hyllyillä näkymään, koska:
1) olen helvetin kärsimätön ihminen
2) kaikki ideani ja muut ovat jo käytössä
3) olen huono kirjoittamaan aloituksia/prologeja
4) olen huono keksimään hyvää juonta

Haluan kirjoittaa koira-/susiaiheisen kirjan?
EI, koska Erin Hunterin Selviytyjät-sarja on alkanut ilmestymään ja kaikki haukkuisivat sitten omiani matkituiksi.
Susikirjoja en ole hyllyillä nähnyt, mutta niitäkin on varmasti tulossa.

Haluan kirjoittaa kissa-aiheisen kirjan?
PASKAT, koska Soturikissat ovat jo olemassa.

Haluan kirjoittaa ihmisaiheisen kirjan?
EI IKINÄ, koska en osaa kirjoittaa ihmisistä.

Haluan kirjoittaa hevosaiheisen kirjan?
NOPE, koska niitä on liikaa.

Haluan kirjoittaa ninja-aiheisen kirjan?
VITUT, koska on vaikea kuvailla "haijaa!"-tappeluita sanoin ja Naruto tarjoaa ihan mukavasti viihdettä.

Haluan kirjoittaa marsuaiheisen kirjan?
Marsujen hoitoa käsitteleviä kirjoja on jo ihan tarpeeksi, ja villeistä marsuista olisi liian tylsää kirjoittaa koska marsut ovat liian yksinkertaisia eläimiä (mikäli on tutustunut omiin marsuihini joita ei kiinnosta mikään muu kuin syöminen ja nukkuminen).

Haluan kirjoittaa kaniaiheisen kirjan?
EN tiedä kaneista paljon mitään ja Ruohometsän kansa on jo olemassa.

Eräänä vaihtoehtona olisi luoda ihan oma fantasiamaailmansa ja -hahmonsa ja toivoa että se saavuttaisi suosiota, mutta siinä olisi aivan helventinmoinen homma ja mielikuvitukseni on tällä hetkellä pohjamudissa, joten..
Suomalaisesta mytologiasta ei ole vielä luullakseni kirjoitettu romaaneja ja pari kertaa olen yrittänyt, mutta yritys kaatuu aina johonkin. 

JOTEN TÄÄKIN MENI IHAN PASKAKSI..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti